Influencer marketing — zleć reklamowanie własnej marki osobie znanej!

0
423
Influencer marketing

Influencer marketing to polecanie produktów danej marki przez osobę znaną w danej branży. Trend ten staje się coraz bardziej popularny a wielkie firmy i korporacje również korzystają z niego coraz chętniej. Zlecenie promocji osobie znanej i rozpoznawalnej, która prowadzi swój kanał lub bloga ma bardzo wiele plusów. Jest ona również bardzo skuteczna i nie wymaga dużych nakładów finansowych. Dzięki Influencer Marketingowi zyskujemy możliwość zwiększenia rozpoznawalności marki i pozyskania nowych klientów w komfortowy i dobrze dopasowany do siebie sposób. Czym zatem jest Influencer Marketing? Jakie korzyści ze sobą niesie? Czy i kiedy warto go stosować? Odpowiedzi, przydatne porady i wskazówki prezentujemy w dalszej części.

Czym jest Influencer Marketing?

Influencer Marketing to marketing opierający się na polecaniu produktów przez osoby znane w branży, liderów czy idoli posiadających szerokie grono odbiorców. Trend ten jest szczególnie widoczny na zachodzie, gdzie znani celebryci otrzymują wiele tysięcy dolarów za polecenie danego kremu czy produktu. W Polsce Influencer Marketing rozwija się coraz bardziej i oferuje wiele możliwości. W zamian za opłatę influencer tworzy materiał np. post, wpis blogowy czy nagrania video, w którym umieszcza nasz produkt oraz przedstawia go w pozytywnym świetle i zachęca do jego kupna. W internecie istnieje wiele portali skupiających influencerów oraz reklamodawców. Możemy tam wyszukać daną osobę posiadającą kanał na konkretnym portalu społecznościowym, mającą konkretną liczbę osób czy proponującą odpowiednią cenę. Influencerem zostać można już, posiadając kilkuset fanów i poczytny profil lub blog. Dzięki temu mamy szeroką możliwość wyboru danego influencera. Materiały stworzone przez lidera z branży muszą pozostać na jego profilu na stałe lub określoną ilość czasu zależnie od ustaleń.

Kim jest Influencer?

Influenster to osoba znana, lubiana i ceniona w sieci. Są nimi osoby posiadające duże grono odbiorców oraz oferujące w zamian za opłatę polecenie w swoich materiałach konkretnych produktów czy usług. Najbardziej widoczny trend ten może być np. w u profesjonalnych graczy komputerowych czy topowych YouTuberów, którzy w zamian za umieszczenie logo i poleceń w materiałach otrzymują duże sumy pieniędzy. Influencerem może zostać jednak każda osoba posiadająca przynajmniej kilkaset fanów. Może ona działać na Facebooku, Twitterze, Instagramie, YouTubie, prowadzić własnego bloga czy videobloga itp. Z tego sposobu najbardziej rozpoznawalne osoby potrafią utrzymywać, się zarabiając wystarczająco dużo. Wiele osób zajmuje się Influencer Marketingiem “zawodowo” prowadząc kilka blogów czy kanałów i zarabiając na nich. Influencerów możemy wyszukiwać samodzielnie lub korzystać z popularnych portali. Portale takie weryfikują jakość kanału, wartość treści oraz ilość fanów.

Jak w praktyce wygląda Influencer Marketing?

Influencer Marketing w praktyce jest bardzo prosty i efektywny. Pierwszym rozwiązaniem jest samodzielne odnalezienie odpowiedniego influencera. Możemy zrobić to, np. przeglądając tematyczne blogi lub kanały społecznościowe. Gdy któryś uznamy za wartościowy, możemy napisać do jego właściciela z propozycją płatnej reklamy. Zdecydowana większość osób będzie zainteresowana jej stworzeniem i wyemitowaniem. Znacznie prostszym sposobem są portale łączące influencerów z wydawcami. Wystarczy się tam zarejestrować, a uzyskamy wtedy dostęp do szerokiej bazy influencerów. Będziemy mogli filtrować ich m. in. po cenie, ilość fanów, tematyce czy rodzaju kanału. Gdy odnajdziemy interesujące nas kanały, będziemy mogli zamówić daną usługę u danego influencera. Po zapłacie i ustaleniu szczegółów influencer stworzy materiał oraz zawrze w nim produkty naszej marki czy będzie polecał naszą usługę. Bezproblemowo możemy korzystać z kilku influencerów jednocześnie, promując się na kilku kanałach.

Jakie korzyści ze sobą niesie?

Influencer Marketing niesie ze sobą bardzo wiele korzyści. Pierwszym plusem jest sam fakt polecania. Wiele badań dowodzi, że osoby mające do wyboru kilka opcji — najczęściej wybierają te, które są im polecane — nawet przez osoby nieznane. Gdy naszą usługę czy produkt poleca idol, osoba znana i lubiana mechanizm ten działa jeszcze mocniej. Osoby, które regularnie oglądają dany kanał np. o gotowaniu czy wycieczkach bardzo chętnie sprawdzą naszą ofertę, gdyż naszą markę polecił ich ulubiony kucharz czy podróżnik. Przekładać się to będzie na kreowanie profesjonalnego i pozytywnego wizerunku, wytwarzanie więzi z klientem oraz na zwiększenie zasięgu marki. Dzięki temu, nawet jeśli widzowie nie kupią naszej patelni czy butów do chodzenia po górach od razu, będą pamiętali o nas w przyszłości. Influencer marketing to również możliwość dotarcia do szerokiej grupy osób z danej branży. Zlecając kilka lub kilkanaście promocji, można w ciągu jednego dnia wyświetlić naszą reklamę bardzo dużej grupie osób. Będzie to również grupa wyselekcjonowana pod kątem danej tematyki. Dzięki temu nasz budżet reklamowy będzie wykorzystywany efektywnie, a reklama będzie wyświetlana tylko tym osobom, które rzeczywiście mogą kupić nasz produkt. Jest to bardzo ważne, gdyż zwiększa skuteczność naszych działań i przekłada się na większe zyski.

Influencer Marketing jest też korzystny pod innymi względami. Aby móc z niego skorzystać, nie musimy prosić o pomoc agencji marketingowych i reklamowych. Samodzielnie możemy zamówić reklamę np. na specjalnych portalach. Nie musimy również znać się na marketingu i wykonywać wielu skomplikowanych operacji. Dużym plusem jest również elastyczność oferty. Dzięki wielu influencerom na rynku możemy wybierać również różne kanały w różnych cenach promocji czy o różnej wielkości. Influencer Merketing daje również możliwość reklamowania się, gdy nie posiadamy dużego budżetu reklamowego. W cenie kilku — kilkunastu złotych dotrzeć możemy do kilkuset fanów poprzez mniej znanego influencera co i tak będzie korzystne. W ten sposób nie musimy posiadać dużych sum czy możemy przeprowadzać kampanię na niskich kwotach.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here